MOBILNI STRUČNI TIMOVI U ORGANIZACIJI EDUKACIJSKOG UKLJUČIVANJA DJECE S TEŠKOĆAMA U LOKALNOJ SREDINI
Projekt pod nazivom „Mobilni stručni timovi u organizaciji edukacijskog uključivanja djece s teškoćama u razvoju u lokalnoj sredini" financiran je od Ministarstva zdravstva i socijalne skrbi. Provođenje projekta je iz područja socijalne skrbi, čiji se sadržaj odnosi na provedbu mjera iz Nacionalnih strategija, planova i programa.
Programske i projektne aktivnosti Udruge IDEM oslanjaju se na navedene mjere/aktivnosti Nacionalnih strategija, planova i programa:
Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2007. do 2015.g.
mjera 6.
-
aktivnost: organiziranje mreže odgojno-obrazovnih institucija na regionalnoj razini s ciljem pružanja stručne potpore djelatnika posebnih ustanova djelatnicima u redovnom školstvu;
-
aktivnost: osnivanje mobilnih stručnih timova;
-
aktivnost: osiguravanje asistenata u nastavi
Nacionalni plan aktivnosti za prava i interese djece od 2006. do 2012.g. područje Djeca s posebnim potrebama
mjera 1.
-
aktivnost: uspostaviti mobilne stručne timove, posebno za najraširenije skupine, djecu sniženih intelektualnih sposobnosti i djecu s teškoćama učenja, s ciljem pružanja podrške odgojno-obrazovnim ustanovama.
Ciljevi koje Udruga IDEM planira ostvariti ovim projektom:
– Unapređenjem stručne podrške odgojno-obrazovnim ustanovama doprinijeti povećanoj socijalnoj uključenosti djece s teškoćama u razvoju.
– Podići razinu edukacijske uključenosti učenika s teškoćama u razvoju u redovni sustav odgoja i obrazovanja u lokalnim zajednicama.
– osnivanje Centra za edukacijsko uključivanje kao stručne službe za koordinirano provođenje. Praćenje i evaluiranje edukacijske integracije.
Projekt se provodi u Zagrebu, Osijeku, Glini, Petrinji, Samoboru i Dubrovniku.
Korisnici obuhvaćeni programom su:
-
učenici s teškoćama u razvoju
-
asistenti u nastavi (studenti/asistenti)
-
učitelji i nastavnici osnovnih škola u koje su uključeni asistenti u nastavi
-
roditelji djece s teškoćama u razvoju
-
braća i sestre djece s teškoćama u razvoju
-
razredni vršnjaci djece s teškoćama u razvoju
-
vršnjaci iz uže i šire socijalne zajednice
Korisnici su procijenjeni temeljem uvida u statističke pokazatelje o broju učenika s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj. Od ukupno 385.535 učenika u 936 osnovnih škola u Republici Hrvatskoj evidentirano je 11.493 učenika s posebnim obrazovnim potrebama koji su integrirani u redovan sustav odgoja i obrazovanja, odnosno oko 3 %. Oko 7% učenika s posebnim obrazovnim potrebama nije prepoznato niti im je pružena specifična podrška neophodna za uspješno uključivanje.
Kriteriji za odabir škola je da škola nema stručnog suradnika – defektologa/ rehabilitatora i da ima veći broj učenika s rješenjem o obliku školovanja.
Aktivnosti koje se provode radi ostvarenja ciljeva projekta uključuju edukaciju članova Mobilnog stručnog tima, edukaciju asistenata, savjetovanje učitelja, savjetovanje asistenata, rad asistenata u nastavi, superviziju asistenata u nastavi i savjetovanje roditelja.
Provedbom projekta podiže se razina socijalizacije učenika s teškoćama u razvoju. Prihvaćanjem učenika s teškoćama u razvoju od strane njihovih vršnjaka omogućuje bolji školski uspjeh ovih učenika.
Uključivanje asistenata u nastavne programe osnovnih škola doprinosi edukaciji i socijalnoj integraciji djece s posebnim obrazovnim potrebama. To se svakako postiže utjecanjem na stavove učitelja prema ovim učenicima, ali isto tako aktivnijim sudjelovanjem učenika s teškoćama u razvoju u svim aspektima edukacije. Stvara se pozitivno ozračje prihvaćanja učenika s posebnim obrazovnim potrebama što značajno utječe na emocionalnu sigurnost i socijalno prihvaćanje.
Uloga asistenta u nastavi ne odnosi se samo na pomoć učenicima s posebnim potrebama, već cjelokupnom razrednom kolektivu, čime se uvelike olakšava tijek nastavnog sata.
FINANCIJER: Ministarstvo zdravstva i socijalne skrbi
Prijašnja